مقاله یاس مجلل

تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری

تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری

این روزها بسیاری از خریداران به دنبال دستگاه های نسپرسو ساز هستند.

اما یک قهوه خور حرفه ای، قبل از خرید به دنبال تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری است تا بتواند خرید مطمئن تری داشته باشد. هر دو این دستگاه ها از انواع اسپرسو ساز هستند؛ اما مسلما قهوه کپسولی با قهوه پودری تفاوت دارد.

در این مقاله، به طور کامل تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری را توضیح می دهیم.

در )تفاوت اسپرسو ساز ها) سری مقالات دیگر آن، توضیح دادیم که دستگاه های اسپرسو ساز انواع مختلفی با مزایا و معایب خاص خود را دارند. از این رو، نمی توان گفت بهترین دستگاه اسپرسو ساز کدام است.

اگر با خواندن این مطالب، باز هم در تصمیم گیری تردید داشتید؛ از طریق صفحه «تماس با ما» از کارشناسان سرای یاس مجلل مشاوره بگیرید. ما با مهر پاسخگوی سوالات شما هستیم.

فهرست مطالب

دستگاه اسپرسو ساز کپسولی چیست؟

تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری

انواع دستگاه قهوه ساز کپسولی در بازار موجود است. اما  شرکت نستله برای اولین بار، دستگاه اسپرسو ساز کپسولی را با نام نسپرسو ساز اختراع کرد. این دستگاه با عصاره گیری از یک کپسول قهوه، یک شات اسپرسو به شما تحویل می دهد. کپسول قهوه یک مینی کاپ آلمینیومی ایزوله حاوی مقدار مشخصی پودر قهوه است.

دستگاه اسپرسو ساز پودری چیست؟

همه انواع اسپرسو سازهایی که از پودر قهوه استفاده می کنند؛ چه دستی و چه اتوماتیک، اسپرسو ساز پودری نام می گیرند. در این دستگاه ها، اسپرسو با استفاده از پودر قهوه و آب جوش با فشار بالا دم می کشد. اسپرسو ساز پودری را با قهوه ساز اشتباه نگیرید. هر دوی این دستگاه ها از پودر قهوه استفاده می کنند؛ اما اولی اسپرسو دم می کند و دومی قهوه دمی ( قهوه فیلتری). برای درک بهتر تفاوت این دو دستگاه، (تفاوت اسپرسو ساز و قهوه ساز) را بخوانید.

تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری چیست؟

در ادامه به طور موردی به بررسی تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری می پردازیم:

 نحوه عملکرد

ساختار دستگاه، نحوه عملکرد و فرآیند دم کردن اسپرسو در این دو دستگاه با توجه به نوع قهوه (کپسولی و پودری) متفاوت است

 زمان

مهم ترین تفاوت اسپرسو ساز پودری و کپسولی در زمان دم کردن اسپرسو است. برای تهیه یک فنجان اسپرسوی نسپرسو، تنها کافیست کپسول قهوه را بردارید؛ در دستگاه قرار دهید و دکمه را بزنید. در کمتر از 1 دقیقه اسپرسو شما آماده است. این زمان تقریبا نصف زمان تهیه اسپرسو با اسپرسو ساز پودری است.

 بافت و تنوع طعم

در اسپرسو ساز های کپسولی یا نسپرسوسازها، دم کردن قهوه با طعم های مختلف، تنها با تغییر کپسول انجام می گیرد. به همین راحتی. همچنین خامه قهوه کپسولی نیز بیشتر و پف دار تر است. زیرا  فشار پمپ های اسپرسو ساز کپسولی بیشتر از اسپرسو ساز پودری است.

 غلظت

مقدار قهوه موجود در کپسول قهوه، کمتر از میزان قهوه لازم برای دم کردن یک فنجان قهوه با اسپرسو ساز پودری است. به همین دلیل، غلظت و کافئین قهوه اسپرسو ساز پودری بیشتر است. این از معایب قهوه ساز کپسولی است.

گرمای دستگاه

اسپرسو ساز پودری یا به اختصار اسپرسو ساز، همیشه روشن است و گرمای لازم را دارد. اما اسپرسو ساز کپسولی یا نسپرسو ساز چنین نیست. به همین دلیل بهتر است همیشه قبل از تهیه اسپرسو کپسولی، حداقل دو عصاره با خلا (یعنی بدون کپسول) بگیرید؛ تا دستگاه و همه کانال های آن گرم شوند.

مهارت در دم کردن قهوه

تنظیمات دستگاه اسپرسو ساز پودری، سخت نیست؛ اما نیاز به یادگیری دارد. در صورتی که اسپرسو ساز کپسولی مهارت خاصی نیاز ندارد.

طرز استفاده از کپسول قهوه بدون دستگاه

ابتدا با یک چاقو، روکش آلمینیومی بالای کپسول قهوه را برش دهید. سپس آن را درون فنجان ریخته و روی آن آب گرم بریزید. فنجان را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه درون مایکروویو بگذارید.

تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری

نتیجه گیری

حالا که تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری (معمولی) را فهمیدید؛ می توانید تصمیم بگیرید که اسپرسو کپسولی بخرید یا معمولی. اسپرسو ساز کپسولی سریع تر عمل می کند؛ بی دردسر است و کثیف کاری و به کارگیری دقت ندارد. اما اسپرسو ساز پودری، نیاز به آسیاب کردن قهوه و مقداری سردرآوردن از فوت و فن دم کردن قهوه و تنظیمات دستگاه دارد. در مقابل، قهوه غنی تر و خوش عطرتری تحویلتان می دهد. به همین دلیل، اسپرسو ساز پودری انتخاب باریستاها است. همه این ها را مفصل تر در «تفاوت اسپرسوساز با نسپرسو ساز» توضیح دادیم.

 

فروش ویژه اسپرسو ساز ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *