مقاله یاس مجلل

تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی

تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی

تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی که در ادامه به آن می پردازیم . موضوعی از سری مقالات «تفاوت اسپرسو سازها» است. اسپرسو ساز نوا بهتر است یا مباشی؟ خب باید بگوییم که هر دو برند محصول کشور ژاپن، با کیفیت، پر فروش و مقرون به صرفه هستند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل به مقایسه اسپرسو ساز مباشی و نوا بپردازیم.

فهرست مطالب

تفاوت های اسپرسو ساز نوا و مباشی

تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی

دستگاه اسپرسو ساز نوا (NOVA) و دستگاه اسپرسو ساز مباشی (MEBASHI) هر دو از بهترین اسپرسو ساز های خانگی هستند. اما بهترین دستگاه اسپرسو ساز مباشی است یا نوا؟ در ادامه تمام فاکتور های مقایسه را بخوانید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

برای دیدن مقاله ی تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز  کلیک کنید

1-طراحی و عملکرد اسپرسو ساز نوا و مباشی

عملکرد هر دو اسپرسو ساز نوا و مباشی یکسان است؛ و طراحی مشابهی (استیل ضد زنگ) نیز دارند. اما وزن مدل های مختلف اسپرسو ساز نوا معمولا کمتر از مباشی است.

2-مشخصات فنی

هر دو اسپرسو ساز nova و mebashi، دارای موتورهای قدرتمند، ترموستات و نازل خروجی هستند. اما اسپرسو سازهای مباشی پرتافیلتر استاندارد صنعتی (58 میلی متری) و اسپرسو سازهای نوا، پرتافیلتر 51 میلی متری دارد. همچنین اسپرسو ساز مباشی بر خلاف اسپرسو ساز نوا، آسیاب داخلی نیز دارد.

3-قابلیت ها و امکانات

در این قسمت از تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشیی باید بگوییم که اسپرسو ساز مباشی قابلیت تنظیم شدت و حجم قهوه دارد. در مقابل ،کاربری اسپرسو ساز های نوا آسان تر است و قدرت بخار بالایی نیز دارد.

4-توان 

اسپرسو ساز نوا: اسپرسو سازهای نوا معمولاً بین 1350 تا 1600 وات توان دارند.

اسپرسو ساز مباشی: اسپرسو سازهای مباشی معمولاً بین 1400 تا 2000 وات توان دارند.

5-فشار

اسپرسو ساز نوا: اسپرسو سازهای نوا معمولاً فشار بخار 15 تا 19 بار را ارائه می‌کنند.

اسپرسو ساز مباشی: اسپرسو سازهای مباشی معمولاً فشار بخار 15 تا 20 بار را ارائه می‌کنند.

6-ویژگی‌ها

اسپرسو ساز نوا: اسپرسو سازهای نوا اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند مخزن شیر جداگانه، گرم‌کننده فنجان و سیستم‌های تمیز کردن خودکار هستند.

اسپرسو ساز مباشی: اسپرسو سازهای مباشی اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند نازل بخار قابل تنظیم، صفحه نمایش لمسی و تنظیمات قابل برنامه‌ریزی هستند.

7-تفاوت قیمت در اسپرسو ساز نوا و مباشی

اسپرسو ساز نوا: اسپرسو سازهای نوا معمولاً قیمتی بین 2 تا 4 میلیون تومان دارند.

اسپرسو ساز مباشی: اسپرسو سازهای مباشی معمولاً قیمتی بین 3 تا 5 میلیون تومان دارند.

8-برند 

اسپرسو ساز نوا: نوا یک برند ایرانی است که به تولید لوازم خانگی باکیفیت و مقرون به صرفه شهرت دارد.

اسپرسو ساز مباشی: مباشی یک برند ایتالیایی است که به تولید اسپرسو سازهای حرفه‌ای و باکیفیت شهرت دارد.

9- تفاوت کیفیت قهوه در اسپرسو ساز نوا و مباشی

کیفیت قهوه در این دو دستگاه، به کیفیت پودر قهوه بستگی دارد. همچنین، عصاره گیری پرفشار نیز باعث می شود که کرما (فوم) روی قهوه غلیظ تر و بیشتر باشد. به همین دلیل، هر چه فشار یا توان اسپرسو ساز بیشتر باشد، فوم روی قهوه نیز بیشتر می شود. (کرما لایه غلیظ و طلایی رنگ روی سطح قهوه است که معمولا دو تا سه دقیقه باقی می ماند.)

10-تنوع 

تنوع مدل های اسپرسو ساز مباشی بیشتر از نوا است.

تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی

11-دوام و طول عمر

دوام و طول عمر نیز در تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی تاثیر گذار است. طول عمر هر دو اسپرسو ساز مباشی و نوا در یک رده و بسیار خوب است.

12- قیمت

قیمت انواع اسپرسوساز مباشی و نوا تقریبا در یک رده (زیر 10 میلیون) است و بستگی به مدل دستگاه دارد. با این حال، برخی مدل های اسپرسو ساز نوا قیمت مناسب تری دارند.

برای دیدن مقاله ی تفاوت قهوه ساز با اسپرسو ساز کلیک کنید

نتیجه گیری از تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی

با مقایسه اسپرسو ساز نوا و مباشی و بررسی تفاوت اسپرسو ساز نوا و مباشی، مشخص شد که هر دو دستگاه ظاهر، جنس، دوام و قیمت مشابهی دارند. فقط در برخی قابلیت های عملکردی و فنی متفاوت هستند. البته بهتر است ابتدا مقاله «تفاوت اسپرسو ساز و قهوه ساز» را بخوانید تا متوجه شوید اسپرسو دوست دارید یا قهوه فیلتری. بعد از آن،  اگر قصد خرید اسپرسو ساز دارید؛ می توانید با توجه به سهولت استفاده و دیگر قابلیت های بررسی شده در این مقاله تصمیم گیری کنید. برای گرفتن هر گونه مشاوره برای خرید اسپرسو ساز و دیگر لوازم خانگی با کارشناسان سرای یاس مجلل (تماس با ما) در ارتباط باشید.

فروش ویژه اسپرسو ساز ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *