مقاله یاس مجلل

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز به دلیل نوع قهوه استفاده شده در آن ها است. در واقع، نسپرسوساز یکی از انواع اسپرسو سازها به شمار می روند. اما نحوه عملکرد این دو دستگاه متفاوت است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید؛ تا به طور کامل فرق بین اسپرسو ساز و نسپرسو ساز را توضیح دهیم.

فهرست مطالب

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

تفاوت قهوه اسپرسو و نسپرسو چیست؟

در «تفاوت اسپرسو ساز ها» به طور کامل گفتیم که اسپرسو یک قهوه اصیل و غلیظ ایتالیایی بوده و پایه کاپوچینو، لاته، آمریکانو، موکا و… هست.

قهوه نسپرسو نیز نوعی قهوه اسپرسو با طعم ملایم تر است. زیرا برای درست کردن نسپرسو، از کپسول قهوه یا کپسول نسپرسو استفاده می شود. در حالی که اسپرسو، از قهوه آسیاب شده دانه ریز تهیه می شود.

برای فهمیدن «تفاوت اسپرسو ساز کپسولی و پودری» باید موارد زیر را در نظر بگیرید

1-روش تهیه قهوه

پاسخ دو سوال زیر، تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز در روش تهیه قهوه را بیان می کند:

  • اسپرسو ساز چیست؟ دستگاهی است که آب تقریبا در حال جوش و پر فشار را از میان پودر قهوه آسیاب شده عبور می دهد و باعث دم کشیدن قهوه می شود. به این نوع اسپرسو ساز، اسپرسو ساز پودری نیز می گویند.
  • نسپرسو ساز چیست؟ یک نوع دستگاه اسپرسو ساز است که اسپرسو را به وسیله کپسول قهوه، دم می کند. به همین دلیل، به آن اسپرسو ساز کپسولی نیز می گویند.

2-طعم و مزه قهوه

بسیاری معتقدند که طعم و کیفیت قهوه با اسپرسو ساز بهتر از نسپرسوساز است. این یک باور کاملا سلیقه ای است. زیرا هر دوی این دستگاه ها، قهوه ای با کیفیت و خوش طعم تحویل می دهند. اما عطر و تلخی دانه های قهوه به هنگام آسیاب آزاد می شود؛ که ممکن است این عطر در کپسول های اماده نسپرسو کمتر باشد. به همین دلیل:

  • اسپرسو ساز: تازگی بیشتر قهوه، مقدار بیشتر قهوه، آسیاب ریزتر، طعم قوی و پررنگ
  • نسپرسو ساز: درشت تر بودن انه های قهوه کپسولی، طعم ملایم تر، اسیدیته کمتر

3-بافت کرم در اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

ساختار دستگاه نسپرسوساز، باعث ایجاد یک خامه هواددهی شده بزرگ تر روی اسپرسو می شود. اگر قبل از نوشیدن نسپرسو، بینی خود را بگیرید؛ متوجه می شوید که طعم آن ملایم تر از اسپرسو است. اما وجود کرم یا فوم بیشتر روی نسپرسو، باعث تقویت عطر آن و همسطح شدن طعم آن با اسپرسوی اسپرسو ساز می شود.

4-غلظت

غلظت اسپرسوی اسپرسو ساز، بیشتر از نسپرسوساز است.

5-نوع قهوه استفاده شده

  • اسپرسو ساز: قهوه آسیاب شده دانه ریز
  • نسپرسو ساز: کپسول قهوه (کپسول نسپرسو یا قهوه کپسولی)

6-مدت زمان تهیه

اسپرسوسازها به قهوه آسیاب شده دانه ریز نیاز دارند. بنابراین، اسیاب کردن قهوه ممکن است کمی زمان بر باشد. در حالیکه کپسول های نسپرسو، اماده هستند. پس برای کسانی که زمان کافی ندارند، نسپرسو ساز می تواند گزینه مناسب تری باشد.

  • اسپرسو ساز: 2 تا 4 دقیقه
  • نسپرسو ساز: 1 دقیقه

7-سهولت

کاربری آسان نیز یکی از فاکتورهای بررسی تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز است. استفاده از نسپرسو ساز به دلیل استفاده قهوه کپسولی، راحت تر است.

8-عملکرد دستگاه

قهوه دم کردن با نسپرسو ساز، شُسته رُفته تر است.  زیرا نسپرسو سازها به واسطه دم کردن قهوه با کپسول های آماده، عملا هیچ کثیف کاری ندارند.

9-قیمت

هر دو دستگاه اسپرسو ساز و نسپرسو ساز، مدل های مختلف خانگی تا حرفه ای با قیمت های مختلف دارند. به طور کلی، اسپرسو ساز ها گران تر هستند. اما در مقابل، کپسول نسپرسو از قهوه مورد نیاز برای اسپرسو ساز، گران تر است.

تفاوت اسپرسو ساز با نسپرسو ساز

نتیجه گیری شناخت اسپرسوساز و نسپرسو ساز

حالا که با تفاوت های اسپرسو ساز و نسپرسو ساز آشنا شدید؛ می توانید به این سوال پاسخ دهید که «نسپرسو ساز بهتره یا اسپرسو ساز؟». مسلما جواب هر کسی با دیگری متفاوت است. زیرا یکی اسپرسو تلخ تر دوست دارد؛ دیگری ملایم تر.

یکی از کثیف شدن هر روز دستگاه خود بیزار است؛ و برای شخصی دیگر اهمیتی ندارد.

اگر هم باریستا باشید حتما اسپرسو ساز را انتخاب می کنید.

در واقع، این شمایید که باید بر اساس نیاز و ذائقه خود تصمیم گیری کنید. اگر هر گونه سوالی درباره قیمت و قابلیت های هر کدام داشتید؛ از طریق صفحه «تماس با ما» با کارشناسان سرای یاس مجلل در ارتباط باشید؛ و مشاوره رایگان دریافت کنید.

فروش ویژه اسپرسو ساز ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *